اسپاتیفای, مقاله ها

اسپاتیفای چیست و چگونه کار می‌کند؟

اسپاتیفای چیست

اگر در دنیای پخش موسیقی تازه‌کار هستید، احتمالا می‌پرسید که اسپاتیفای چیست؟ امروزه اسپاتیفای یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های استریم موسیقی با برتری قابل توجهی نسبت به رقباست که دارای ۶۱۵ میلیون کاربر و بیش از ۲۳۹ میلیون مشترک است. اما دقیقا برنامه Spotify چیست، چه چیزی را ارائه می‌دهد و مزایا و امکانات آن برنامه اسپاتیفای چیست؟ در این مقاله ما به تمام سوالات شما درباره اسپاتیفای پاسخ می‌دهیم.

برنامه اسپاتیفای چیست؟

اگر می‌پرسید spotify یعنی چه؟ باید بگوییم اسپاتیفای یک سرویس استریم موسیقی آنلاین است که امکان شنیدن میلیون‌ها آهنگ و پادکست را برای کاربران فراهم می‌کند. این سرویس از طریق برنامه‌های قابل نصب بر روی دستگاه‌های مختلف مانند کامپیوترها، تلفن همراه‌ها و تبلت‌ها قابل دسترسی است.

اسپاتیفای با استفاده از تکنولوژی استریمینگ، به کاربران امکان می‌دهد بدون دانلود آهنگ‌ها و پادکست‌ها، آن‌ها را به صورت آنلاین پخش کنند. شما به عنوان کاربر اسپاتیفای می‌توانید با جستجوی نام هنرمندان، آلبوم‌ها، آهنگ‌ها یا لیست‌های پخش، موسیقی دلخواه خود را پیدا کنید و به آن‌ها گوش دهید. همچنین، اسپاتیفای امکان ایجاد لیست‌های پخش شخصی، پخش رادیویی بر اساس سلیقه‌ کاربر و اشتراک‌گذاری موسیقی با دوستان را نیز فراهم می‌کند. برای خرید اکانت هکی اسپاتیفای اقدام کنید.

اسپاتیفای همچنین با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته، به کاربران پیشنهادهای موسیقی بر اساس سلیقه آن‌ها ارائه می‌دهد و با توجه به تاریخچه‌ موسیقی‌هایی که گوش دادید، پیشنهادهایی را برای کشف موسیقی جدید ارائه می‌کند. این سرویس همچنین قابلیت اتصال و هماهنگی با دیگر اپلیکیشن‌ها و دستگاه‌ها مانند ساعت‌های هوشمند و خودروهای هوشمند را دارد.

برای استفاده از اسپاتیفای، می‌توانید یک حساب کاربری رایگان ایجاد کنید، اما با خرید حساب پرمیوم اسپاتیفای، امکانات بیشتری مانند پخش موسیقی بدون تبلیغات، دانلود آفلاین، کیفیت صدای بالاتر و دسترسی به قابلیت‌های اختصاصی دیگر فراهم می‌شود.

ویژگی‌های کلیدی و مزایای اسپاتیفای چیست؟

اسپاتیفای طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها را برای پاسخگویی به نیازهای مختلف کاربران خود در سراسر جهان ارائه می‌دهد. برخی از این ویژگی‌ها به شرح زیر هستند:

  • دسترسی به میلیون‌ها آهنگ و پادکست: اسپاتیفای به کاربران امکان می‌دهد به یک مجموعه بسیار بزرگ از آهنگ‌ها و پادکست‌ها دسترسی پیدا کنند و به صورت آنلاین آن‌ها را پخش کنند.
  • پخش موسیقی بدون محدودیت زمانی: کاربران می‌توانند به موسیقی بدون محدودیت زمانی گوش دهند و آهنگ‌ها را به صورت خودکار پخش کنند، بدون نیاز به دانلود آن‌ها.
  • یکپارچه‌سازی میان دستگاه‌های مختلف: ویژگی Spotify Connect به شما این امکان را می‌دهد که به طور یکپارچه پخش موسیقی را بین دستگاه‌های مختلف متصل به یک شبکه Wi-Fi تغییر دهید. بنابراین می‌توانید از استفاده از هدفون با تلفن خود به بلندگوهای لپ‌تاپ خود وصل شده و بدون وقفه به موسیقی گوش دهید.
  • پیشنهادات موسیقی شخصی‌سازی شده: با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته، اسپاتیفای پیشنهادهای موسیقی شخصی‌سازی شده را بر اساس سلیقه شما ارائه می‌دهد و به شما کمک می‌کند موسیقی جدیدی کشف کنید.
  • امکان ایجاد لیست‌های پخش شخصی: شما می‌توانید لیست‌های پخش شخصی خود را ایجاد کنید و آهنگ‌ها را بر اساس موضوع، ژانر، یا هر گزینه دلخواه دیگر دسته‌بندی کنید.
  • پخش آفلاین: با اشتراک پرمیوم اسپاتیفای، می‌توانید آهنگ‌ها و پادکست‌ها را برای پخش آفلاین دانلود کنید و بدون نیاز به اینترنت به آن‌ها گوش دهید.
  • وجود پادکست‌ها: طیف گسترده‌ای از پادکست‌ها در اسپاتیفای وجود دارد. تقریباً در هر موضوعی می‌توانید پادکست‌هایی را پیدا کنید.
  • اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی و همکاری: اسپاتیفای به ارتباط با دیگران نیز کمک می‌کند. می‌توانید آهنگ فعلی‌تان را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید، فهرست‌های پخش را با دوستانتان بسازید، یا ببینید دوستانتان به‌طور هم‌زمان به چه چیزی گوش می‌دهند.

برای اطلاعات بیشتر درباره روش‌های کسب درآمد از اسپاتیفای این مقاله ما در هاردزون را از دست ندهید.

ویژگی‌های اسپاتیفای چیست؟

معایب اسپاتیفای چیست؟

با وجود مزایا و ویژگی‌های بسیار اسپاتیفای، نسخه رایگان این برنامه دارای معایبی است. اما معایب اسپاتیفای چیست؟

  • تبلیغات: در نسخه رایگان اسپاتیفای، تبلیغات بین آهنگ‌ها پخش می‌شود که ممکن است تجربه شنیداری را مختل کند. اما با عضویت در نسخه پرداختی، تبلیغات حذف می‌شوند.
  • محدودیت در کیفیت صدا: در نسخه رایگان، کیفیت صدای پخش شده محدود است و در نسخه پرداختی، کیفیت صدای بالاتری ارائه می‌شود.
  • وابستگی به اینترنت: برای استفاده از اسپاتیفای، باید به اینترنت متصل باشید و برای پخش آنلاین، ارتباط اینترنتی پایدار لازم است.
  • عدم امکان دانلود آهنگ برای کاربران رایگان: در زمانی که شما از نسخه رایگان اسپاتیفای استفاده می‌کنید، امکان دانلود موسیقی را نخواهید داشت.

در کل اسپاتیفای یه سرویس عالی موسیقی است که می‌توانید ساعت‌ها از گوش کردن به موزیک لذت ببرید، اما برای استفاده از آن به تغییر دهنده آی‌پی و یا به تغییر دی ان اس نیاز دارید.

ساخت اکانت اسپاتیفای

چگونه وارد اسپاتیفای شویم؟ ابتدا باید در اسپاتیفای یک اکانت ایجاد کنید. در صورتی که اکانت دارید پس از وارد کردن ایمیل (یا سایر حساب‌های شبکه اجتماعی) و رمز ورود خود روی Log In کلیک نمایید و وارد اسپاتیفای شوید. اگر اکانت ندارید، مراحل زیر را دنبال کنید.

ساخت اکانت اسپاتیفای و ثبت‌نام در آن بسیار آسان است. می‌توانید بر روی موبایل یا دسکتاپ از طریق ایمیل، فیسبوک، گوگل یا اپل آیدی در آن ثبت‌نام کنید. و شاید بهترین بخش درباره اسپاتیفای این باشد که می‌توانید کاملاً رایگان در آن ثبت‌نام کرده و از آن استفاده کنید.

برای ساخت اکانت اسپاتیفای ابتدا به سایت Spotify مراجعه کرده و روی دکمه «Sign up» در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید. سپس ایمیل خود را وارد نمایید، رمز عبور ایجاد کرده، اطلاعات مورد نیاز را ارائه دهید و در پایان روی «Sign up» کلیک کنید.

بهتر است پیش از ثبت‌نام پلن‌های اشتراک را بررسی کنید تا ببینید کدام یک برای شما مناسب‌تر است. پلن‌های موجود در Spotify از رایگان تا خانوادگی را شامل می‌شود.

راهکار رفع مشکل ثبت نام اسپاتیفای چیست؟

اسپاتیفای در ایران مسدود است و برای ایجاد حساب کاربری نیاز به تغییر آی‌پی داریم. برای تغییر آدرس IP خود به آدرس غیر ایرانی باید از VPN ها استفاده کنید. حتی گاهی با استفاده از VPN، برخی کاربران ممکن است همچنان با خطا مواجه شوند.

بنابراین برای حل مشکل ثبت نام اسپاتیفای اولا حتما از آخرین نسخه اپلیکیشن اقدام کنید یا از نسخه وب استفاده نمایید. همچنین استفاده از VPN یا سایر ابزارهای پنهان کردن IP مانند دی ان اس برای تغییر آدرس IP به آدرس غیر ایرانی به رفع این مشکل کمک می‌کند. در نهایت اگر همچنان با مشکل مواجه بودید پیشنهاد می‌کنیم حساب کاربری پریمیوم اسپاتیفای را از فروشنده شخص ثالث خریداری کنید. با استفاده از این راهکارها، کاربران ایرانی می‌توانند به اسپاتیفای دسترسی داشته باشند و از موسیقی و پادکست‌های آن لذت ببرند.

برای تغییر دی ان اس مقاله دی ان اس برای اسپاتیفای را مطالعه کنید.

اسپاتیفای چیست؟ و چگونه کار می‌کند؟

چطور با اسپاتیفای کار کنیم؟

همانطور که گفتیم اسپاتیفای یک پلتفرم عالی برای علاقه‌مندان به موسیقی است که به صورت آنلاین و آفلاین به موسیقی علاقه دارند. با دسترسی به میلیون‌ها آهنگ و پادکست از هر سبک و سلیقه‌ای، می‌توانید لذت موسیقی را بدون هیچ محدودیتی تجربه کنید. به‌علاوه اسپاتیفای یک فرصت بزرگ برای تهیه‌کنندگان محتوا و آرتیست‌هاست تا موسیقی خود را در دسترس جهانیان قرار داده و افزایش نفوذ و شناخته شدن در جهان را تجربه کنند.

تنها چیزی که برای Spotify نیاز دارید یک حساب کاربری و اتصال به اینترنت است. پس از نصب برنامه Spotify و ثبت‌نام در آن، می‌توانید شروع به گوش دادن موسیقی یا پادکست در دستگاه مورد نظر خود کنید. سابقه موسیقی‌هایی که می‌شنوید و لیست‌های پخش شما در دستگاه‌ها در دسترس و همگام‌سازی خواهند شد. همچنین می‌توانید از طریق پخش‌کننده وب اسپاتیفای را در تب مرورگر نیز استفاده کنید.

اسپاتیفای یک کتابخانه عظیم از محتوا دارد. شما می‌توانید لیست‌های پخش خود را بسازید و آن‌ها را با هرکسی به اشتراک بگذارید، اما قسمت سرگرم‌کننده این است که این برنامه تعدادی لیست پخش را نیز متناسب با سلیقه شما ایجاد می‌کند، بنابراین همیشه چیز جدیدی برای گوش دادن دارید.

حتی می‌توانید جستجو را بر اساس ژانر و حالت فیلتر کنید تا آهنگ‌های فردی، فهرست‌های پخش عمومی، فهرست‌های پخش اسپاتیفای، کل آلبوم‌ها و حتی پادکست‌ها را بیابید. به علاوه می‌توانید لیست‌های پخش مشترکی ایجاد کنید تا سلیقه موسیقی خود و دوستانتان را ترکیب کنید.  همچنین این امکان وجود دارد که بر اساس مکان ثبت‌شده خود به آهنگ‌های منطقه‌ای و محتوای تعطیلات دسترسی داشته باشید.

وقتی آهنگ‌هایی را با اکانت پرمیوم اسپاتیفای دانلود می‌کنید، می‌توانید به صورت آفلاین نیز به آن‌ها گوش دهید. اما نمی‌توانید آن‌ها را به دستگاه‌های دیگر صادر کنید. برای آموزش نحوه استفاده از اسپاتیفای در تلویزیون هوشمند به این مقاله مراجعه نمایید.

اسپاتیفای پریمیوم چیست؟

همانطور که دیدید اشتراک رایگان اسپاتیفای امکانات زیادی دارد! در نسخه رایگان، می‌توانید رایگان به موسیقی گوش دهید و تا ۶ آهنگ را در ساعت رد کنید. به علاوه شما قادر هستید آهنگ‌های جدید را کشف کرده و آن‌ها را با دوستانتان به اشتراک بگذارید. اما حساب پرمیوم اسپاتیفای ویژگی‌های بیشتری را نسبت به نسخه رایگان آن ارائه می‌دهد تجربه شما از استفاده از این اپلیکیشن پرطرفدار را ارتقا می‌دهد.

پلن‌های اشتراکی اسپاتیفای چیست؟

اما ویژگی‌ها و مزایای نسخه پرمیوم برنامه اسپاتیفای چیست؟ این اشتراک پولی برای کسانی که خواهان یک تجربه موسیقی بدون تبلیغات و با کیفیت بالا هستند عالی است. می‌توانید در اولین ثبت‌نام به مدت یک ماه نسخه پرمیوم را به صورت رایگان امتحان کنید. اسپاتیفای پرمیوم پلن‌های مختلفی دارد تا نیازهای همه نوع کاربران، از شنوندگان انفرادی گرفته تا کل خانواده‌ها را برآورده کند.

علاوه بر مزیت اصلی Spotify Premium که عدم وجود تبلیغات است، کیفیت صدا کمی بالاتر از نسخه رایگان با سرعت 320 کیلوبیت بر ثانیه است. برای درک تفاوت میان اسپاتیفای پریمیوم و اسپاتیفای رایگان مقاله تفاوت اکانت پرمیوم اسپاتیفای با نسخه عادی را مطالعه نمایید.

اسپاتیفای چیست؟ و نحوه دانلود از آن

آیا دانلود آهنگ از اسپاتیفای امکان‌پذیر است؟

حال که می‌دانید اسپاتیفای چیست؟ و چگونه کار می‌کند، احتمالا به دنبال روشی برای دانلود آهنگ های Spotify اسپاتیفای هستید. شما می‌توانید آهنگ‌ها را در اسپاتیفای پرمیوم دانلود کنید و در زمانی که به اینترنت وصل نیستید به آن‌ها گوش دهید. این آهنگ‌ها در اکانت پرمیوم اسپاتیفای و تنها در همان دستگاه شما ذخیره خواهد شد. بنابراین شما در دستگاه دیگر یا پس از اتمام اشتراک پرمیوم خود به این آهنگ‌ها دسترسی نخواهید داشت. البته راهکارهایی برای دانلود آهنگ های Spotify وجود دارد که می‌توانید با خواندن این مقاله آن‌ها را بیاموزید.

همچنین برای دسترسی به بهترین پلی لیست های فارسی اسپاتیفای روی لینک کلیک کنید.

اسپاتیفای چقدر اینترنت مصرف می‌کند؟

میزان مصرف اینترنت اسپاتیفای به کیفیت پخش موسیقی بستگی دارد. طبق جدول زیر، میزان مصرف اینترنت به ازای هر ساعت به شرح زیر است:

کیفیت پخش موسیقی

                مصرف اینترنت اسپاتیفای به ازای هر ساعت

پایین

۱۰،۸ مگابایت

متوسط

۴۳،۲ مگابایت

بالا

۷۲ مگابایت
خیلی بالا (نسخه پریمیوم)

۱۴۴ مگابایت

پادکست (موبایل)

۴۳،۲ مگابایت

همچنین می‌توانید کیفیت پخش را با توجه به سرعت اینترنت خود با تنظیم حالت پخش به خودکار تنظیم کنید.

جایگزین‌های اسپاتیفای چیست؟

در حالی که اسپاتیفای همچنان در جریان پخش موسیقی پیشرو است، اما تنها گزینه موجود در این زمینه نیست. امروزه گزینه‌های بسیار خوبی برای جایگزین اسپاتیفای وجود دارد که برخی از آن‌ها ویژگی‌های بیشتر و کاتالوگ‌های موسیقی گسترده‌تری را ارائه می‌دهند. چند مورد از بهترین جایگزین‌های Spotify عبارتند از:

  • Apple Music
  • YouTube Music
  • TIDAL

برای آموزش انتقال پلی لیست اسپاتیفای به اکانت دیگر به مقاله ما در هاردزون مراجعه کنید.

آنچه درباره اسپاتیفای آموختیم:

اسپاتیفای نحوه پخش موسیقی را تغییر می‌دهد و با ارائه مجموعه‌ای عظیم از آهنگ‌ها، لیست‌های پخش سفارشی و ویژگی‌های کاربردی برای شنوندگان در سراسر جهان جذاب است. این برنامه هم طرح‌های رایگان و هم پرمیوم ارائه می‌دهد و به کاربران امکان انتخاب‌های انعطاف‌پذیری می‌دهد. با این حال، نسخه رایگان دارای معایبی مانند تبلیغات و گزینه‌های محدود دانلود است.

اسپاتیفای در کمک به کاربران برای یافتن موسیقی جدید و به اشتراک‌گذاری آهنگ‌ها با دوستان عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد که آن را به بهترین انتخاب در دنیای موسیقی دیجیتال تبدیل می‌کند. حالا که می‌دانید اسپاتیفای چیست؟ و چگونه کار می‌کند و تفاوت نسخه اسپاتیفای پرمیوم و رایگان آن را می‌دانید، انتخاب شما کدام گزینه است؟ در کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *